Rekisteröidy    Kirjaudu sisään    Keskustelualue    Etsi    UKK

Etusivu » Harrastukset ja koulutus

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä harrastatte estrelan kanssa?
 Viesti Lähetetty: Ma Elo 17, 2009 9:15 am 
Poissa

Välillä mietityttää harrastusmahdollisuudet estrelan kanssa. Meillä Ruska tuntuisi tykkäävän tehdä yhdessä asioita, mutta sen mielenkiinto ei ihan kaikkeen riitä ja kiinni pitäminen rajoittaa tiettyjä harrastuksia.

Lenkkeily tuntuu olevan Ruskalle kaikkein rakkain harrastus. Sitä sitten tehdään erilaisina versioina: remmilenkkiä tieposket tarkkaan haistellen, juoksulenkkejä ja talvisin vetohiihtoa. Tuntuu tykkäävän vetämisestä, joten hankin sille x-back valjaat ja itselleni vyötärölle vyön koukulla. Kesäisinkin ollaan joskus käyty vetojuoksulenkeillä, mutta keli rajoittaa. Lenkit on tehtävä kuumuuden takia aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Maalla kun asutaan, niin "city-lenkit" Ylihärmän keskustassa ovat huippujuttu!

Olen kokeillut tottelevaisuutta (saa nauraa avoimesti :mrgreen: !!!), jälkeä ja hakua. Tottelevaisuusliikkeitä tekeekin kiinni ollessaan ja vielä mielelläänkin! Oikeasti! Sen verran ahne on herkuille! Toki tätä on tehtävä pienissä erissä. Paitsi siankorvan eteen voi temppuilla enemmänkin ;) . Jäljelle ja hakuhommiin ei ole motivaatiota löytynyt. Nämä touhut tuntuvat olevan sille lasten leikkiä ja siksi typeriä, eikä niihin sen takia viitsi juuri paneutua. Jäljellä kiinnostaa enemmän jäniksen kuin ihmisen jäljet ja hakutreeneissä sama homma. Vaikka maalimies "hetsaa" makkarapurkilla, niin ei juuri kiinnosta. Alkaa vaan rauhoitella maalimiestä :) . Kun on otettu vainuja, niin havaitsee selvästi maalimiehen, mutta tuntuu tuumaavan, että "jos tuo typerä ihminen on mennyt istumaan tuonne puskaan makkarapurkin kanssa, niin ihan rauhassa"!!!

On tuo meidän elukka ainakin niin viisas, että sen rinnalla tuntee itsensä niin monesti niin todella typeräksi :D .

Mutta mitäs muut ovat touhunneet? Yrittäneet touhuta? Olis kiva kuulla!

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Mitä harrastatte estrelan kanssa?
 Viesti Lähetetty: Ma Elo 17, 2009 10:45 am 
Poissa

Mä olen nykyisin niin laiska, että näytelmät on se meidän juttu :oops: .

Aikanaan sitten tahkottiin eri lajeja enemmänkin - Wendi oli (ja taitaa olla edelleen?) Suomen ainoa BH:n läpäissyt estrela, lisäksi sen kanssa otettiin raunoitreenejä sekä myöhemmin siirryin henkilöhakuun ja pk-jäljelle. Piika oli Hakukoira, isolla hoolla... Valitettavasti emme ehtineet edes BH-kokeeseen, kun sairastelukierre katkaisi lupaavan koiran uran :( .

Mun koirat on enemmältikin tykänneet juurikin niistä maasto- ja esineosuuksista, tottis on ollut niiden mielestä vähän plääh :lol: , vaikka Piikallakin kaunis tottis oli, noudot olisi voinut suorittaa puhtaammin, mutta mitäs pienistä ;) .

Tuon amerikkalaisen myötä mut on jopa saanut rämpimään metsään, ja nyt kun laji on kaikille roduille avoin, olen ajatellut kokeilla mejää myös estrelalla :) - helppoa jälkiharrastusta, kun ei ole esineruutua eikä tottista :lol: ... sopii tämmöiselle sohvaperunallekin, kuin minä :mrgreen: .

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Etusivu » Harrastukset ja koulutus